W naszej szkole w I półroczu był realizowany innowacyjny program profilaktyczny "ISKRA ODPORNOŚCI".
Do realizacji programu zaprosiło nas Centrum Pozytywnej Edukacji z Warszawy – niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli we współpracy z angielską fundacją Partnership for Children. Projekt pilotażowy z zakresu rozwijania umiejętności życiowych dzieci i młodzieży był realizowany w 13 szkołach w Polsce.
Program jest adresowany do uczniów w wieku 11–15 lat. Jego celem jest wzmacnianie odporności psychicznej, rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych, w tym radzenia sobie ze stresem i trudnymi sytuacjami. Składał się z 11 zajęć, realizowanych cyklicznie, raz w tygodniu.
Pilotażowa realizacja programu ISKRA Odporności miała na celu sprawdzenie skuteczności oddziaływania na uczestników w polskim systemie edukacji, przydatności dla wskazanej grupy wiekowej i poszukiwanie optymalnych sposobów realizacji zajęć z uczniami.
Specjaliści alarmują, że stan zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w ostatnich latach pogarsza się. Po trudnym czasie pandemii koronawirusa COVID-19, nauczaniu zdalnym, trwającej od lutego wojnie na Ukrainie program, mający na celu zadbanie o dobrostan emocjonalny i wzmacniający odporność psychiczną uczniów, jest bardzo potrzebny.
Uczniowie klasy VI, którzy brali udział w pilotażu programu, angażowali się w zajęcia, chętnie wykonywali różne zadania, zdobywali nowe umiejętności radzenia sobie w życiu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy się w gronie 13 szkół w Polsce, które dostały zaproszenie do realizacji "ISKRY ODPORNOŚCI".