Rozumienie czytanego tekstu literackiego, popularnonaukowego czy publicystycznego nie jest umiejętnością prostą i oczywistą. Sporych trudności może również przysparzać odczytanie i przetworzenie informacji z tabeli lub wykresu. W dobie kultury obrazkowej - czytać, nie musi zatem oznaczać - rozumieć.
Aby temu zapobiec i pomóc uczniom w ćwiczeniu cennych umiejętności, przydatnych nie tylko na sprawdzianie ósmoklasisty, ale i w codziennym życiu, od wielu lat organizowany jest w naszej szkole konkurs czytania ze zrozumieniem ph. ,,Czytam, rozumiem i wiecej umiem" z zakresu języka polskiego i matematyki. Co roku z zadaniami wymagającymi analizy różnego rodzaju tekstów zmagają się uczniowie najstarszej klasy w szkole, niegdyś szóstoklasiści, od kilku lat ósmoklasiści. Jest to również forma sprawdzenia się przed egzaminem.
Inicjatorkami i organizatorkami konkursu są p. Jolanta Sanecka i p.Elżbieta Wirska.
W tym roku zwycięzcą konkursu został Bartłomiej Karp z kl. 8a, który może śmiało o sobie powiedzieć, że nie tylko dobrze czyta, ale i rozumie czytany tekst. Potrafi na jego podstawie formułować odpowiednie wnioski. Bartek poradził sobie również z zadaniami typowo matematycznymi.
W konkursie przyznano także wyróżnienia, które otrzymali: Aleksander Kiełbowicz z kl. 8b, Wojciech Polak - kl. 8a, Katarzyna Fus - kl. 8a i Bartosz Filipek - kl. 8a.
Gratulujemy, a za rok do sprawdzenia swoich umiejętności zapraszamy obecnych siódmoklasistów.