- mp
Nasza szkoła przystąpiła do projektu: „Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły”. Jest to ogólnopolski, systemowy projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej, realizowany w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej.
Jednym z najważniejszych celów projektu jest wprowadzenie w szkołach i przedszkolach całej Polski nowoczesnego modelu współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami w zakresie organizacji pracy placówki.
W ramach projektu szkoła otrzymała możliwość udziału w warsztatach, podnoszących kompetencje w zakresie podejmowania i podtrzymywania współpracy pomiędzy nauczycielami, uczniami i rodzicami. Mamy również zapewnioną indywidualną opieka trenera - eksperta, którzy pomoże nam wspólnie stworzyć odpowiedni dla naszej szkoły program współpracy. W działaniach projektu są zaangażowani przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego, Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej. Został powołany zespół projektowy, w skład którego weszła 6 uczniów, 3 rodziców i 3 nauczycieli. Wzięli oni w szkoleniu, podczas którego poznawali ideę projektu i otrzymali pierwsze zadanie do zrealizowania w szkole. Każda z grup miała przeprowadzić debaty na temat: „Co powinno się zmienić, żeby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „NASZEJ SZKOLE”? Debaty odbyły się w dniach: 27- 30 kwietnia. Celem ich było wypracowanie wniosków i rekomendacji do zmian w szkole, dostrzeganych przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Każda z grup zaprezentuje je podczas drugiego warsztatu i być może będą one zaczątkiem budowania szkolnego programu współpracy w SP 3. Poniżej przedstawiamy zdjęcia z przeprowadzonych debat.
- mp
Szkoła Podstawowa nr 3 i Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Leżajsku
Akcja profilaktyczna bezpieczny Internet
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie to zgryzota rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów. Chcąc zapewnić dzieciom jak największą wiedzę na temat zagrożeń w sieci, Szkoła Podstawowa nr 3 oraz Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Leżajsku organizują corocznie akcję informacyjną powiązaną z organizacją konkursów powiatowych dla uczniów klas I-VI.
Zarówno przeprowadzony cykl zajęć, jak również prelekcja pana nadkomisarza Adama Kopacza z Komendy Powiatowej Policji w Leżajsku oraz krótka pogadanka nt. relacji w sieci, przeprowadzona przez panią pedagog Ewę Rejman, pomogły dzieciom zrozumieć zagrożenia, jakie mogą napotkać korzystając z Internetu i wskazały właściwy mechanizm reagowania na przejawy cyberprzemocy.
- mp
29 kwietnia 2015 roku w Szkole Podstawowej Nr 3 w Leżajsku odbyły się, jak co roku, eliminacje powiatowe Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym. Rywalizowało pięć reprezentacji ze szkół podstawowych z Brzózy Królewskiej, Brzyskiej Woli, Leżajska, Wólki Grodziskiej i Rudy Łańcuckiej i pięć reprezentacji z gimnazjów w Brzózie Królewskiej, Kuryłówce, Leżajsku, Grodzisku Dolnym i Nowej Sarzynie. W pierwszej części turnieju uczestnicy rozwiązywali testy dotyczące znajomości przepisów ruchu drogowego, a w części drugiej na rowerach pokonywali rowerowy tor przeszkód. Nad przebiegiem całego turnieju czuwała komisja, w składzie której byli przedstawiciele Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Rzeszowie, Policjanci Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie oraz Policjanci Komendy Powiatowej Policji w Leżajsku.
- mp
,, Żaden europejski lud dziś nie ma takiej epopei..."
(Zygmunt Krasiński)
W Soplicowie jak w raju!
W dniu 14 kwietnia br. odbył się w Szkole Podstawowej nr 3 im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Leżajsku Międzyszkolny Konkurs Recytatorski ph. ,,W Soplicowie jak w raju!". Jak co roku zgromadził miłośników poezji i sztuki recytacji z trzech leżajskich szkół podstawowych.
Celem konkursu było uczczenie 160 rocznicy śmierci Adama Mickiewicza, zainteresowanie uczniów twórczością wieszcza oraz ukazanie piękna, bogactwa i artystycznej doskonałości języka epopei narodowej. Organizatorki konkursu- pani Jolanta Sanecka i pani Grażyna Olszowy - założyły, iż spotkanie stanie się również świetną okazją do przybliżenia dzieciom zapomnianych już nieco dawnych obyczajów i kultury szlacheckiej. Pochylenie się nad wersami ,,Pana Tadeusza" było doskonałą lekcją wychowawczą, propagującą wśród uczniów postawę szacunku wobec takich wartości jak: patriotyzm, męstwo, rodzina, dobre wychowanie, miłość do ojczystego krajobrazu czy dbanie o czystość języka.
Spośród 29 uczestników konkursu, pięknie recytujących fragmenty epopei narodowej, jury (p. Małgorzata Mach, p. Małgorzata Kowalska, p.Regina Żołynia) wyłoniło zwycięzców. Nagrody otrzymały: Sandra Kosiarska - SP3, Emilia Parol - SP2, Laura Rymarz - SP1, zaś wyróżnienia dostali: Anna Wójtowicz - SP2, Wiktoria Margas - SP3 i Mieszko Kozaczuk - SP3. Wszyscy recytatorzy otrzymali pamiątkowe dyplomy, a zwycięzcy na uroczystym podsumowaniu konkursów dostaną nagrody książkowe ufundowane przez, „Instytut Prymasowski" z Warszawy.
Uczniom oraz ich opiekunom serdecznie gratulujemy przygotowania wspaniałych wystąpień i dziękujemy za udział w konkursie.
Jolanta Sanecka
- mp
13 kwietnia uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w szczególnej lekcji dobrego wychowania. Teatr Edukacyjny z Krakowa przeprowadził zajecia na temat zasad dobrego wychowania w różnych sytuacjach codziennego życia. Uczniowie dowiedzieli się z nich, między innymi, że:
- uczeń jako pierwszy kłania się wszystkim pracownikom szkoły, mówiąc "dzień dobry”, Kiedy się kłania lub z kimś rozmawia, wyjmuje ręce z kieszeni,
- stosuje na co dzień zwroty grzecznościowe: "dziękuję", "proszę", "przepraszam", itp.
- nie spóźnia się na zajęcia,
- nie zaczepia innych - nie używa przemocy, nikogo nie bije,
- ubiera się stosownie do sytuacji, ale zawsze estetycznie,
- dba o higienę i porządek w szkole/klasie - nie pisze po ławkach, nie śmieci, nie niszczy pomocy i mienia szkoły,
- nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć; wstaje, gdy nauczyciel się do niego zwraca; nie przerywa wypowiedzi innych osób; aktywnie pracuje podczas lekcji; nie żuje gumy,
- nie używa wulgaryzmów, nie krzyczy, nie podnosi głosu, grzecznie zwraca się do innych, nie przerywa innym,
- pamięta o kulturalnym zachowaniu się poza szkołą - kłania się osobom, które zna; ustępuje miejsca osobom starszym; używa zwrotów grzecznościowych; nie zaśmieca otoczenia; dba o przyrodę,
- przestrzega zasad kulturalnego korzystania z telefonu komórkowego - wyłącza go podczas trwania zajęć lekcyjnych, kiedy do kogoś dzwoni, mówi „dzień dobry” i przedstawia się.
Mamy nadzieję, że wiedza zdobyta przez naszych uczniów w czasie zajęć pozostanie na długo w ich głowach i będą ją wykorzystywać na co dzień.
- mp
24 marca społeczność szkolna uczciła nadejście wiosny. Samorząd Szkolny zorganizował imprezę powitalną, w czasie której uczniowie zaprezentowali swoje talenty artystyczne. Były to piosenki i wiersze o tematyce wiosennej, tańce, pokaz gimnastyczny, skecze, scenki kabaretowe, pokaz mody wiosennej oraz obrazy, rysunki i rękodzieło. Szkolne jury złożone z uczniów i nauczycieli oceniało prezentacje każdej klasy i przyznało nagrody indywidualne. I tak tytuł najlepszego wokalisty otrzymał Szymon Zabłotni z klasy IIIb, najlepszym tancerzem został Michał Hospod z klasy IIIa, a najlepszą tancerką – Wiktoria Sobuś, kl.VIb, a najlepszym aktorem – Jakub Ćwikła, kl.Vb. Na zakończenie imprezy na scenie pojawiła się Pani Wiosna i udzieliła wywiadu naszej szkolnej dziennikarce. To był namacalny dowód, że wiosna rzeczywiście przyszła!